Skip to main content
Jak się przygotować na trening personalny?

Jak wygląda pierwszy trening personalny?

Pierwszy trening personalny zawsze budzi sporo obaw i wątpliwości osoby rozpoczynającej prace nad swoją sylwetką i kondycją fizyczną. W końcu większość nas kojarzy siłownię z ogromnym wysiłkiem, skomplikowanymi maszynami oraz wysportowanymi trenerami, którzy zmuszają swoich podopiecznych do nadludzkiego wysiłku. Jak w rzeczywistości wygląda pierwszy trening personalny? Czy warto się go bać? Odpowiadamy.

Na czym polega trening personalny?

Nie wszystkie osoby rozpoczynające regularną współpracę z trenerem personalnym zdają sobie sprawę na czym, tak naprawdę polegają treningi. Z tego powodu warto najpierw zapoznać się ze stronami, na których znajdziemy krótki opis możliwych rodzajów treningu oraz kilka wskazówek na początek.

W końcu profesjonalny trening personalny to nie tylko bezmyślne powtarzanie za trenerem serii ćwiczeń, ale również zmiana naszej świadomości i podejścia do zdrowych nawyków, diety i higieny snu. Oczywiście stanie się tak tylko, jeśli trafimy na prawdziwego specjalistę w tej dziedzinie, takiego jak Trener personalny w Krakowie – Michał Zając, który kompleksowo podchodzi do kwestii treningów, a każdego podopiecznego traktuje z pełnym indywidualizmem. A przecież to właśnie tak powinna wglądać prawdziwa i rzetelna współpraca na linii trener-klient.

Trening personalny - jak się przygotować

Jak powinien wyglądać pierwszy trening i spotkanie z trenerem personalnym?

1. Konsultacja z wywiadem medycznym i ustaleniem celów

Pierwszy trening to dość specyficzne spotkanie, które powinno rozpocząć się od ustalenia szczegółów współpracy. Wchodząc w przykładowy cennik, znajdziemy przykładowy koszt treningów personalnych na terenie Krakowa, który pozwoli nam określić na ile spotkań w tygodniu jesteśmy w stanie sobie pozwolić. W trakcie pierwszej rozmowy trener przeprowadzi z nami również wywiad medyczny określający nasze zdrowie i kondycję startową, a także ustali z nami nasze oczekiwania i cele, tak by dopasować do nich ćwiczenia i plan treningowy.

Na tym etapie szczególnie ważne jest szczere podejście do tematu i ustalenie z podopiecznym realistycznych celów, które pozwolą osiągnąć sukces i nie zaburzą motywacji już na początku drogi z treningami.

2. Pomiary oraz testy

Równie ważną częścią pierwszego treningu personalnego są pomiary ciała podopiecznego. Na tej podstawie możemy realistycznie określić możliwości utraty wagi oraz kolejne etapy na drodze do wymarzonej sylwetki. By jeszcze bardziej doprecyzować cały ten proces, większość trenerów personalnych wykonuje również testy funkcjonalne mające na celu sprawdzenie pracy aparatu ruchu klienta.

3. Trening wprowadzający

Ostatnią częścią pierwszego spotkania z trenerem na siłowni jest trening wprowadzający. Składa się on z rozgrzewki, części głównej oraz rozciągania i ma na celu objaśnieniu techniki wykonywania poszczególnych ćwiczeń. Po tym etapie możemy już umówić się na trening personalny u profesjonalisty. Jest to bardzo ważny proces, który uchroni podopiecznego przed kontuzjami i pozwoli w pełni czerpać z każdego treningu personalnego.

Pierwszy trening personalny to nic strasznego, a wręcz wyjątkowo ważne spotkanie, które pozwoli nam w pełni zaplanować współpracę z trenerem i przygotować swoje ciało do wejścia w fazę regularnych treningów. Nie warto się go wiec bać, lecz podejść do tego spotkania z odpowiednią motywacją, uśmiechem i zaangażowaniem.

Komentarz

Dodaj komentarz